Pinsiön Taimisto ulkoisti markkinointinsa OivaMainokselle - Yrittäjä sai viestiään kirkastettua ja säästi yhteistyöllä aikaa ja rahaa
Kun Pinsiön Taimisto päätti ulkoistaa markkinointinsa, tavoitteena oli löytää kumppani, joka ymmärtää heidän ainutlaatuisen toimintafilosofiansa ja osaa aidosti kohdata asiakkaan. OivaMainos vastasi tähän tarpeeseen ja toi paikallisen, ihmisläheisen otteensa taimiston markkinointiin.
Pinsiön Taimisto on tunnettu laajasta, laadukkaasta ja kotimaisesta kasvivalikoimastaan sekä siitä, että yrityksen arvot perustuvat paikallisuuteen ja vastuullisuuteen. Perheyritys pohti vuonna 2022, että markkinoinnin ulkoistaminen voisi tuoda tehokkuutta ja vapauttaa aikaa ydinliiketoimintaan. Tavoitteena oli löytää yhteistyökumppani, joka todella ymmärtäisi heidän arvomaailmansa ja näkemyksensä.
Juuri meille sopivia ratkaisuja
Toimitusjohtaja Sami Pihkoluoma, jonka moni asiakas tuntee kauppias-Santerina kertoo, että päätös ulkoistaa markkinointi ei ollut kevyt, mutta tarpeellinen. "Me halutaan monesti tehdä asioita vähän vastavirtaan", Santeri kertoo.
Ennen yhteistyötä OivaMainoksen kanssa Pinsiön Taimisto oli ollut tekemisissä suuremman mainostoimiston kanssa, mutta Santeri koki, ettei se ollut pystynyt tarjoamaan juuri heidän tarpeisiinsa sopivia ratkaisuja. ”Edellisen toimiston tekemät mainokset olivat teknisesti hyviä, mutta sisältö ei vastannut meidän toiveita.” "Me haluttiin meille henkilö, jolle voisimme opettaa meidän talon asioita ja toimintafilosofiaa.” Santeri lisää.
Aito kiinnostus asiakkaaseen
Vuonna 2022 alkanut yhteistyö OivaMainoksen kanssa lähti liikkeelle printtimainoksilla. Vuoden 2023 alusta OivaMainos otti haltuunsa kaikki Pinsiön Taimiston markkinointimateriaalit. Toimitusjohtaja Santeri kehuu erityisesti OivaMainoksen tapaa kohdata asiakas: "Olette olleet aidosti kiinnostuneita meistä ja halunneet ymmärtää meidän toimintaa."
OivaMainos toi Pinsiön Taimiston markkinointiin paitsi systemaattisuutta, myös paikallista, persoonallista otetta. ”Minulle on tärkeää että meillä on hyvä keskusteluyhteys", Santeri kertoo. Tärkeimpinä asioina Santeri pitää kokonaisuuden hallintaa ja sisältöjen hyödyntämistä eri kanavissa."Minulla on sellainen tunne, että me tehdään tätä yhdessä", hän lisää.
Kyky sanoittaa yrittäjän ajatukset
Yhteistyö OivaMainoksen kanssa on tuonut Pinsiön Taimistolle merkittäviä hyötyjä. Santeri kertoo, että markkinointiyhteistyö on vapauttanut hänen aikaansa yrityksen arjen pyörittämiseen. ”Markkinoinnissa on paljon sellaista, joka stressaa, kuten deadlinet ja yhteydenotot. On ollut helpottavaa siirtää vastuuta OivaMainokselle.”
Santeri kertoo, että markkinoinnin ulkoistaminen on selvästi kustannustehokkaampaa kuin sen tekeminen itse. "Meidän ei tarvitse investoida kalliisiin ohjelmistoihin tai henkilöstön kouluttamiseen, vaan saamme OivaMainokselta osaamisen ja järjestelmät", hän sanoo.
Santeri arvostaa myös avoimuutta: "OivaMainos raportoi selkeästi, mitä on tehty ja mitä se meille maksaa, jolloin kampanjoiden kustannukset ovat helposti seurattavissa.”
Yrittäjä kokee, että OivaMainoksen kyky kuvittaa ja sanoittaa yrittäjän pään sisällä pyörivät ajatukset on auttanut myös yrityksen sisäistä viestintää. ”Meillä on hyvä keskustelukulttuuri, ja kun OivaMainos on ollut keskusteluissa mukana, olemme saaneet uusia näkökulmia asioihin.” "On hyvä, että asioilla on kasvot, ja yhteistyökumppani todella kuuntelee meitä", Santeri painottaa.
Santeri korostaa myös, että yhteistyö on auttanut selkeyttämään ja kirkastamaan yrityksen ilmettä. ”Markkinointisisällöt ovat nyt yhtenäisempiä ja yritysilmeen mukaisia. Tämä vahvistaa ja yksinkertaistaa meidän viestiä."
Jatkossa entistä isompi rooli
Pinsiön Taimistolla on selkeä visio markkinoinnin kehittämisestä edelleen. Santeri toivoo, että tulevaisuudessa OivaMainos voisi ottaa entistä suuremman roolin markkinoinnin kokonaisvaltaisessa hallinnassa. "Haluaisin, että mentäisiin tietyillä teemoilla niin, että mun ei tarvitse joka ilmoitukseen ottaa kantaa, vaan voin keskittyä muuhun", Santeri pohtii.
Tulevaisuudessa tavoitteena on myös markkinointikampanjoiden kärkien teroittaminen, jotta markkinointieurot käytetään mahdollisimman tehokkaasti.