Kansallinen Mediatutkimus: Oiva tavoittaa viikossa 18 000 lukijaa – suomalaiset lukevat sanomalehtiä innokkaasti
Seutulehti UutisOiva tavoittaa viikossa yhteensä 18 000 lukijaa printtilehdellä ja digissä. Printtilehteä lukee viikoittain 12 300 lukijaa. Lukijamäärät on mitattu Kansallisessa Mediatutkimuksessa (KMT 2022), jonka tuoreet tulokset julkistettiin perjantaina.
Tutkimus kertoo, että 95 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä suomalaisista lukee sanomalehtiä painettuina tai digitaalisena. Sanomalehdet tavoittavat viikoittain yli neljä miljoonaa suomalaista. Paikallislehdet tavoittavat viikoittain yli miljoona suomalaista.
– On hienoa, että tutkitusti suomalaisten mielestä luotettavin media, sanomalehdet painettuina tai digitaalisina, on myös vuodesta toiseen ahkerassa käytössä. Sisällön kuluttamiseen yhdelle sopii digi, toiselle printti, monille molemmat, kaikille ilahduttavasti kuitenkin jokin tapa, kommentoi Uutismedian liiton markkinointi- ja tutkimusjohtaja Sirpa Kirjonen.
Kansallisen Mediatutkimuksen tilaaja on MediaAuditFinland Oy ja sen toteuttaa Kantar TNS. Tutkimukseen vastaa vuosittain 23 000 yli 15-vuotiasta suomalaista.
Kommentit
Toivomme vilkasta ja moniäänistä keskustelua! Noudatathan pelisääntöjä.
Kirjoita selkeästi ja napakasti. Kaikki viestit luetaan ja hyväksytään ennen julkaisua. Loukkaavia, henkilöön meneviä tai vihamielisiä kommentteja emme julkaise.
Kiitos kommentistasi!