Mitä yrittäjäystävällisyys konkreettisesti tarkoittaa?
Hämeenkyrössä mietitään mikä olisi organisaatiotasolla paras tapa edistää yrittäjyyttä ja kunnan elinvoimaisuutta. Hienoa, että päätöksen pohjaksi on kysytty mielipiteitä viranhaltijoilta, luottamusmiehiltä ja yrittäjiltä.
Minulle perheyrityksen vetäjänä ja kuntalaisena yrittäjäystävällisyys tarkoittaa kuitenkin muita asioita kuin sitä, jatkaako Hämeenkyrön Yrityspalvelut Oy kunnan omistamana organisaationa vai siirtyvätkö sen kaksi työntekijää kunnan virkamiehiksi.
Alla muutama toive siitä, miten yrittäjäystävällisyyttä voi lisätä.
Vastaa puhelimeen tai sähköpostiin. Toimiva keskusteluyhteys on hyvä alku.
Ole luotettava keskustelukumppani – pidä kiinni siitä mitä on sovittu.
Jos asiat muuttuvat, tiedota niistä ennen kuin asioista päätetään tai ne julkistetaan paikallislehdessä.
Ole kohtelias asiakaspalvelija. Vaikka asia ei sinulle kuulu, ohjaa kyselijä oikealla viranhaltijalle. Soita perään ja varmista, että asia eteni.
Asetu yrittäjän tasolle. Vältä ylimielisyyttä.
Käytä paikallisten yritysten palveluita ja osaamista aina kun se on mahdollista.
Koska monet meistä yrittäjistä ovat myös kunnan asukkaita, ehdotan, että luottamus- ja virkamiehenä luet toiveet vielä uudelleen ja laitat yrittäjä sanan tilalle kuntalainen. Kuntaorganisaation tarkoitus on palvella asukkaita ja yrittäjiä luotettavasti, tasa-arvoisesti ja ystävällisesti. Sitoutumalla aidosti yhteistyöhön voimme edistää kaikkien hämeenkyröläisten hyvinvointia.
Jaana Ollilainen
Kommentit
Toivomme vilkasta ja moniäänistä keskustelua! Noudatathan pelisääntöjä.
Kirjoita selkeästi ja napakasti. Kaikki viestit luetaan ja hyväksytään ennen julkaisua. Loukkaavia, henkilöön meneviä tai vihamielisiä kommentteja emme julkaise.
Kiitos kommentistasi!